WEKO3
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数値計算を用いたクラスターファン・エンジン用斜流型圧縮機の設計
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
63161000.pdf (6.6 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 数値計算を用いたクラスターファン・エンジン用斜流型圧縮機の設計 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ターボファンエンジン | |||||
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主題 | 航空機エンジン | |||||
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主題 | 圧縮比 | |||||
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主題 | compression ratio | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Design of mixed-flow type compressor for the Cluster Fan Engine by using computational fluid dynamics | |||||
著者 |
岩瀬, 識
× 岩瀬, 識× 才木, 一寿× Iwase, Shiki× Saiki, Kazuhisa |
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著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 航空プログラムグループ | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aviation Program Group | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Aerospace Technology | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告 en : JAXA Research and Development Report 巻 JAXA-RR-06-005, 発行日 2007-03-23 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | クラスターファン・エンジンは個人用小型機への搭載を念頭に考案した小型ターボファン・エンジンであり、従来のターボファン・エンジンと比較してメンテナンス性の大幅な向上、高い配置自由度、低コスト化、そして高い安全性を目指している。クラスターファン・エンジンはこれらの特徴を達成するため、エンジン空力要素に従来のエンジンとは異なる方式を採用しており、これまでの蓄積された実験データに基づいて設計することが困難である。そこで、本研究では空力要素の設計に、並列大型計算機を利用したNS数値計算を利用し設計の妥当性を繰り返し検証することで、圧縮機の設計を実施した。本稿ではその数値計算を利用した設計過程について報告する。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The 'Cluster Fan Engine' was designed for personal aircrafts and VTOL aircrafts, having many merits including reliability of operation, flexibility of mounting, maintainability, extremely low development costs and initial costs, and wide variety of potential applications. Because new concepts were applied to aerodynamic components of the engine to reduce number of parts for itself, it is difficult to design the component based on the existing experimental data. Therefore, numerical simulations are conducted to validate the design process for the aerodynamic components. This report describes the design process of the mixed flow compressor based on the results of the numerical simulations. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-1113 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1192675X | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063161000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-RR-06-005 |