WEKO3
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抽気装置とそのスクラムジェット性能改善効果
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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47415000.pdf (6.1 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 抽気装置とそのスクラムジェット性能改善効果 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 境界層抽気 | |||||
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主題 | 境界層剥離 | |||||
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主題 | スクラムジェットエンジン | |||||
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主題 | boundary layer bleeding | |||||
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主題 | engine performance | |||||
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主題 | engine test | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Boundary layer bleeding in scramjet engines | |||||
著者 |
櫻中, 登
× 櫻中, 登× 泉川, 宗男× 三谷, 徹× 富岡, 定毅× 小林, 完× 平岩, 徹夫× 渡邊, 修一× Sakuranaka, Noboru× Izumikawa, Muneo× Mitani, Toru× Tomioka, Sadatake× Kobayashi, Kan× Hiraiwa, Tetsuo× Watanabe, Shuichi |
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著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術振興財団 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Foundation for Promotion of Japanese Aerospace Technology | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告 en : JAXA Research and Development Report 巻 JAXA-RR-03-023, 発行日 2004-03-25 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 宇宙推進技術共同センターのラムジェットエンジン試験設備では、これまでマッハ(以下Mと略す)4、M6、M8条件のスクラムジェットエンジン試験を実施している。これまでの実験では、燃料流量を増加し、燃焼圧力が上がるに伴い、燃焼による昇圧域が境界層剥離を誘起し、エンジン不始動を起こした。そこでエンジン不始動を生じやすいM4とM6試験用に境界層抽気装置を製作し、抽気によるエンジン性能改善を試みた。エンジン試験の結果、M4ではエンジン内空気量の3%に相当する200g/sの抽気と2段燃焼法により、始動域と推力を従来の3倍に向上できた。またM6試験ではエンジン空気量の0.6%(30g/s)の抽気で始動範囲を当量比1まで改善、推力を倍増できた。ここでは、抽気装置とその空気冷却器の設計法、その流量や冷却特性についてまとめた。また抽気により得られたエンジン性能改善について報告し、より高いマッハ数域における抽気装置について検討する。最後に抽気装置用多孔板の設計に必要な超音速流における抽気孔の流量係数について述べる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Airframe-integrated scramjet engines swallow the boundary layer developed on the airframe of spaceplanes. Therefore scramjet engines must be tested under conditions of boundary layer ingestion in ground testing. The ingestion promotes engine stall (or engine unstart) in combustion tests. In order to prevent boundary layer separation in the inlets and extend the engine operating range, boundary layer bleeding was examined in Mach 4 and Mach 6 engines in the RJTF. Bleeding of air inflow in the engine of about three percent extended the operation range of the equivalence ratio from 0.3 to 0.8 and doubled the net thrust. Details of designs of the bleeding device and the bleed air cooler are described and the characteristics observed in the engine tests are reviewed. Improvements in engine performance and the design of the Mach 6 bleeding device are discussed. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-1113 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1192675X | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0047415000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-RR-03-023 |