WEKO3
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1軸ターボジェットエンジンのオンライン性能推定試験
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
63942000.pdf (2.0 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 1軸ターボジェットエンジンのオンライン性能推定試験 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 航空機エンジン | |||||
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主題 | ターボジェトエンジン制御 | |||||
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主題 | エンジン試験 | |||||
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主題 | 1軸ターボジェットエンジン | |||||
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主題 | dynamic characteristic | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | On-line performance estimation tests of single spool turbojet engines | |||||
著者 |
田頭, 剛
× 田頭, 剛× 水野, 拓哉× 高, 將治× 杉山, 七契× Tagashira, Takeshi× Mizuno, Takuya× Ko, Masaharu× Sugiyama, Nanahisa |
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著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 航空エンジン技術開発センター | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 航空エンジン技術開発センター | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 航空エンジン技術開発センター | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 航空エンジン技術開発センター | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aeroengine Technology Center, Institute of Aerospace Technology | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aeroengine Technology Center, Institute of Aerospace Technology | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aeroengine Technology Center, Institute of Aerospace Technology | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aeroengine Technology Center, Institute of Aerospace Technology | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告 en : JAXA Research and Development Report 巻 JAXA-RR-07-044, 発行日 2008-02-29 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 将来の航空エンジンのエンジン制御において、リアルタイムでのエンジン性能推定は重要な要素となる。本論文では、一定ゲイン拡張カルマンフィルタ(CGEKF: Constant Gain Extended Kalman Filter)を用いた航空エンジンの性能推定技術について、実機の1軸ターボジェットエンジンを用いた実証を行なったので報告する。エンジン制御系にとって観測不能変数であるエンジン推力値などについて、CGEKFによる推定値が実測値と比較しよく一致することを実証した。CGEKFは計算機能力を必要とするが、現用の組込用マイクロプロセッサで十分に実現可能である。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | On-line performance estimation is important for the future advanced control systems of jet engines. An identification technique for jet engine using Constant Gain Extended Kalman Filter (CGEKF) is described and confirmed its effectiveness by the actual engine tests. The filter is constructed for a single spool turbojet engine. The estimated unknown parameters by the CGEKF filter, such as thrust, are plotted on the same graph of measured value for comparison and good agreement is observed. Although the CGEKF filter requires rather big computational powers, it can be implemented in current micro-processors. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-1113 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1192675X | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063942000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-RR-07-044 |