タイトル | H-2A rocket engine development |
その他のタイトル | H-2A用ロケットエンジンの開発 |
著者(日) | 松山 行一; 伊藤 隆; 大東 弘幸; 安井 正明; 真子 弘泰 |
著者(英) | Matsuyama, Koichi; Ito, Takashi; Ohigashi, Hiroyuki; Yasui, Masaaki; Manako, Hiroyasu |
著者所属(日) | 三菱重工業 名古屋誘導推進システム製作所; 三菱重工業 名古屋誘導推進システム製作所; 三菱重工業 名古屋誘導推進システム製作所; 三菱重工業 名古屋誘導推進システム製作所; 三菱重工業 名古屋誘導推進システム製作所 |
著者所属(英) | Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Nagoya Guidance & Propulsion Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Nagoya Guidance & Propulsion Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Nagoya Guidance & Propulsion Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Nagoya Guidance & Propulsion Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Nagoya Guidance & Propulsion Systems Works |
発行日 | 2002-06 |
刊行物名 | Mitsubishi Heavy Industries Technical Review Mitsubishi Heavy Industries Technical Review |
巻 | 39 |
号 | 2 |
開始ページ | 51 |
終了ページ | 56 |
刊行年月日 | 2002-06 |
言語 | eng |
抄録 | The first-stage LE-7A and second-stage LE-5B engines of the H-2A launch vehicle started being developed in 1994, with the LE-51 development completed in 2000, the LE-7A development is still under way to improve the engine further. Failures occurred in the H-2 Flight N0. 5 launch in 1998 where the second-stage engine, the LE-5A, failed and in the H-2 Flight N0. 8 launch in 1999 where the first-stage engine, the LE-7, failed. Development of these engines was continued improving the development plan reflecting the cause of these launch failures. Both engines operated satisfactory in 2001 during the maiden flight of the H-2A. |
キーワード | H-2A launch vehicle; engine failure; research and development; general overview; vehicle system test; nozzle cooling tube; flight data; reliability; H-2A打上げ機; エンジン事故; 研究開発; 総覧; 機体系試験; ノズル冷却管; 飛行データ; 信頼性 |
資料種別 | Journal Article |
ISSN | 0026-6817 |
SHI-NO | AA0035566002 |
URI | https://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/38701 |