タイトル | 大型ターボファンエンジンTrent1000の開発 |
その他のタイトル | Development of large turbofan engine Trent1000 |
著者(日) | 加納 照之 |
著者(英) | Kano, Teruyuki |
著者所属(日) | 川崎重工業 ガスタービン・機械カンパニー |
著者所属(英) | Kawasaki Heavy Industries Ltd. Gas Turbine and Machinery Company |
発行日 | 2006-05-01 |
刊行物名 | 川崎重工技報 Kawasaki Technical Review |
号 | 161 |
開始ページ | 8 |
終了ページ | 11 |
刊行年月日 | 2006-05-01 |
言語 | jpn |
抄録 | Kawasaki Heavy Industries, Ltd. participated in the development of Rolls-Royce 'Trent 1000' large fan engine as a revenue sharing partner from the basic design stage and was in charge of not only design and manufacturing but also assembly of the IPC (Intermediate Pressure Compressor) module. The project was started in 2004 and the Type Certification (T/C) will be approved in Mid 2007. The Entry into Service (EIS) by airlines will commence in Mid 2008. This paper describes the development program and engine characteristic particularly with regard to the IPC module. 当社は、ロールス・ロイス社(イギリス)が開発中の大型ターボファンエンジン「Trent 1000」にパートナー会社として基本設計段階から参画し、中圧圧縮機(IPC)モジュールを設計・製造のみならず組立も含めて担当している。2004年に開発が開始され、2007年中旬にはエンジン型式承認、2008年中旬には航空会社による就航開始を予定している。本稿では、このエンジン開発と担当部位であるIPC(Intermediate Pressure Compressor)の概要について述べる。 |
キーワード | engine design; turbofan engine; bypass ratio; intermediate pressure compressor; air flow rate; compression ratio; civil aviation; エンジン設計; ターボファンエンジン; バイパス比; 中圧圧縮機; 空気流量; 圧縮比; 民間航空 |
資料種別 | Journal Article |
ISSN | 0387-7906 |
SHI-NO | AA0048982001 |
URI | https://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/39196 |