JAXA Repository / AIREX 未来へ続く、宙(そら)への英知

このアイテムに関連するファイルはありません。

タイトルMultivariable control for the F-100 engine using the LQG/LTR methodology
著者(英)Spang, H. A., III; Athans, M.; Kappos, E.; Kapasouris, P.
著者所属(英)General Electric Co.|Massachusetts Inst. of Tech.
発行日1984-01-01
言語eng
内容記述The design of a multivariable feedback control system for the Pratt and Whitney F-100 turbofan jet engine is a challenging task for control engineers. This paper employs a linearized model of the F-100 engine to demonstrate the use of the newly developed Linear Quadratic Gaussian/Loop Transfer Recovery (LQG/LTR) design methodology, which adopts an integrated frequency-domain and time-domain approach to multivariable feedback control synthesis so as to meet stability-robustness, command-following, and disturbance-rejection specifications.
NASA分類AIRCRAFT PROPULSION AND POWER
レポートNO84A43450
AIAA PAPER 84-1910
権利Copyright
URIhttps://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/396894


このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。