JAXA Repository / AIREX 未来へ続く、宙(そら)への英知

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タイトルDevelopment and manufacturing of business jet Global Express
その他のタイトルビジネスジェット機グローバルエクスプレスの開発製造
著者(日)浦澤 隆良; 大西 哲也; 雪吹 富雄; 田中 博幸
著者(英)Urasawa, Takayoshi; Onishi, Tetsuya; Ibuki, Tomio; Tanaka, Hiroyuki
著者所属(日)三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所; 三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所; 三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所; 三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所
著者所属(英)Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works
発行日1999-06
刊行物名Mitsubishi Heavy Industries Technical Review
Mitsubishi Heavy Industries Technical Review
36
2
開始ページ45
終了ページ47
刊行年月日1999-06
言語eng
抄録The new business jet airplane Global Express is designed specifically for high-speed, long-range travel, i.e., faster and farther than any business jet, existing or planned. Furthermore, the Global Express will be the first jet created to meet customer demands for the twenty-first century. The type certificate was issued on July 31 1998 and it is aimed to deliver the first airplane to a customer in June 1999.
新型ビジネスジェット機「グローバルエクスプレス」は特に高速かつ遠距離運航、すなわち、既存、あるいは計画中のどのビジネスジェット機よりも、より速く、より遠くへを目的に設計した。さらに、グローバルエクスプレスは、21世紀に向けた顧客の要求を満たすために造り出された最初のジェットとなる。1998年7月31日に型式証明が交付され、1999年6月に一番機を顧客に引き渡すことを目指している。
キーワードbusiness jet airplane; high speed airplane; long range travel performance; advanced airplane; nonstop intercontinental flight; high lift device; extra light slat; wing fuel tank construction; slug rivet; fatigue strength; ビジネスジェット機; 高速機; 遠距離巡航性能; 高性能航空機; 無着陸大陸間飛行; 高揚力装置; 超軽量スラット; 翼燃料タンク構造; スラグリベット; 疲労強度
資料種別Journal Article
ISSN0026-6817
SHI-NOAA0001943001
URIhttps://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/42658


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