タイトル | Development and manufacturing of business jet Global Express |
その他のタイトル | ビジネスジェット機グローバルエクスプレスの開発製造 |
著者(日) | 浦澤 隆良; 大西 哲也; 雪吹 富雄; 田中 博幸 |
著者(英) | Urasawa, Takayoshi; Onishi, Tetsuya; Ibuki, Tomio; Tanaka, Hiroyuki |
著者所属(日) | 三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所; 三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所; 三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所; 三菱重工業 名古屋航空宇宙システム製作所 |
著者所属(英) | Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works; Mitsubishi Heavy Industries Ltd Nagoya Aerospace Systems Works |
発行日 | 1999-06 |
刊行物名 | Mitsubishi Heavy Industries Technical Review Mitsubishi Heavy Industries Technical Review |
巻 | 36 |
号 | 2 |
開始ページ | 45 |
終了ページ | 47 |
刊行年月日 | 1999-06 |
言語 | eng |
抄録 | The new business jet airplane Global Express is designed specifically for high-speed, long-range travel, i.e., faster and farther than any business jet, existing or planned. Furthermore, the Global Express will be the first jet created to meet customer demands for the twenty-first century. The type certificate was issued on July 31 1998 and it is aimed to deliver the first airplane to a customer in June 1999. 新型ビジネスジェット機「グローバルエクスプレス」は特に高速かつ遠距離運航、すなわち、既存、あるいは計画中のどのビジネスジェット機よりも、より速く、より遠くへを目的に設計した。さらに、グローバルエクスプレスは、21世紀に向けた顧客の要求を満たすために造り出された最初のジェットとなる。1998年7月31日に型式証明が交付され、1999年6月に一番機を顧客に引き渡すことを目指している。 |
キーワード | business jet airplane; high speed airplane; long range travel performance; advanced airplane; nonstop intercontinental flight; high lift device; extra light slat; wing fuel tank construction; slug rivet; fatigue strength; ビジネスジェット機; 高速機; 遠距離巡航性能; 高性能航空機; 無着陸大陸間飛行; 高揚力装置; 超軽量スラット; 翼燃料タンク構造; スラグリベット; 疲労強度 |
資料種別 | Journal Article |
ISSN | 0026-6817 |
SHI-NO | AA0001943001 |
URI | https://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/42658 |