JAXA Repository / AIREX 未来へ続く、宙(そら)への英知

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タイトルDevelopment of GE90-115B turbofan engine
その他のタイトルGE90-115Bエンジンの開発
著者(日)堀部 恭平; 川平 浩司; 酒井 淳; 榊 純一
著者(英)Horibe, Kyohei; Kawahira, Koji; Sakai, Jun; Sakaki, Junichi
著者所属(日)石川島播磨重工業 航空宇宙事業本部 民間エンジン事業部; 石川島播磨重工業 航空宇宙事業本部 民間エンジン事業部; 石川島播磨重工業 航空宇宙事業本部 民間エンジン事業部; 石川島播磨重工業 航空宇宙事業本部 民間エンジン事業部
著者所属(英)Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co. Ltd. Civil Aero-Engine Division, Aero-Engine & Space Operations; Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co. Ltd. Civil Aero-Engine Division, Aero-Engine & Space Operations; Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co. Ltd. Civil Aero-Engine Division, Aero-Engine & Space Operations; Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co. Ltd. Civil Aero-Engine Division, Aero-Engine & Space Operations
発行日2004-02-01
刊行物名IHI Engineering Review
IHI Engineering Review
37
1
開始ページ1
終了ページ8
刊行年月日2004-02-01
言語eng
抄録The GE90-115B engine was developed for the new aircraft models B777-300ER and B777-200LR, which are to enter service in early 2004 for 300ER and early 2006 for 200LR, as longer range versions of the B777-300 and B777-200ER currently in service. The GE90-115B engine has been selected as the only engine for these new twin engine aircraft by the Boeing company. IHI is participating in the GE90-115B program as a risk and revenue sharing partner, and IHI has the responsibility for design and manufacturing of about 9 percent of the work, which is mainly in the low pressure turbine rotating parts including the long shaft (fan mid shaft).
キーワードturbofan engine; GE90-115B engine; twin engine aircraft; high impulse; fan blade; low pressure compressor; CAD; 3 dimensional model; reliability; systems engineering; low weight; CPD; ターボファンエンジン; GE90-115Bエンジン; 双発エンジン航空機; 高推力; ファンブレード; 低圧コンプレッサ; CAD; 3次元モデル; 信頼性; システムエンジニアリング; 低重量; CPD
資料種別Journal Article
ISSN0018-9820
SHI-NOAA0046592001
URIhttps://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/52706


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