タイトル | GE9Xエンジンの開発 |
その他のタイトル | Development of GE9X Turbofan Engine |
著者(日) | 笠原, 知諭; 清水, 達; 西村, 圭司 |
著者(英) | Kasahara, Chisato; Shimizu, Toru; Nishimura, Keiji |
著者所属(日) | 株式会社IHI; 株式会社IHI; 株式会社IHI |
著者所属(英) | IHI Corporation; IHI Corporation; IHI Corporation |
発行日 | 2020-06-01 |
発行機関など | IHI技術開発本部技術企画部 Corporate Research & Development, IHI |
刊行物名 | IHI技報 Journal of IHI technologies |
巻 | 60 |
号 | 2 |
開始ページ | 53 |
終了ページ | 57 |
刊行年月日 | 2020-06-01 |
言語 | jpn eng |
抄録 | GE9Xエンジンは,推力414~467kNという世界最大で最も燃料消費率の低い大型民間航空機用ターボファンエンジンである.現在,ボーイング社が777型機の後継機として開発中で,2021年に就航予定である777X型機への独占搭載エンジンに選定されている.株式会社IHIは,本エンジンの開発プログラムにおいて,低圧タービンの回転系部品を中心に,約10%のプログラムシェアで参画している.本稿では,GE9Xエンジンの開発概要,技術的特長およびIHI担当部位に採用した先進技術について述べる. The GE9X engine is the next generation turbofan engine designed to be the largest and most efficient ever made in the world with 414-467 kN of thrust. The GE9X is developed to power the 777X exclusively that is being developed by Boeing as the successor aircraft to 777. The 777X will be in service at the beginning of 2021. IHI is responsible for designing and manufacturing approximately 10% of the engine, which mainly includes the rotating members of the low pressure turbine and the shafts. This paper describes an overview of the development of GE9X engine and IHI's contributions. |
内容記述 | 形態: カラー図版あり Physical characteristics: Original contains color illustrations |
資料種別 | Technical Report |
NASA分類 | Aircraft Propulsion and Power |
ISSN | 1882-3041 |
NCID | AA12247265 |
SHI-NO | AA2040166006 |
URI | https://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/960718 |