タイトル | XF5-1エンジンの設計 |
その他のタイトル | Design Features of XF5-1 Engine |
著者(日) | 児玉, 光司; 中村, 則之; 夏村, 匡 |
著者(英) | -; Nakamura, Noriyuki; Natsumura, Tadashi |
著者所属(日) | 株式会社IHI; 株式会社IHI; 株式会社IHI |
著者所属(英) | IHI Corporation; IHI Corporation; IHI Corporation |
発行日 | 2017-03-01 |
発行機関など | IHI技術開発本部技術企画部 Corporate Research & Development, IHI |
刊行物名 | IHI技報 Journal of IHI technologies |
巻 | 57 |
号 | 1 |
開始ページ | 39 |
終了ページ | 46 |
刊行年月日 | 2017-03-01 |
言語 | jpn eng |
抄録 | XF5-1エンジンは, 先進技術実証機の搭載用エンジンであり, 当社は防衛省技術研究本部(現 : 防衛装備庁)との契約に基づき, XF5-1エンジンの設計および製造を担当した.XF5-1エンジンは, 国産として初の本格的アフタ・バーナ付ターボファン・エンジンであり, 各要素のシステム・インテグレーション技術や先進材料などを適用している. 本稿では, XF5-1エンジンの設計の特徴について紹介する. IHI has designed and produced the XF5-1 engine, which is intended for installation in the Advanced Technology Demonstrator aircraft, under contract to the Ministry of Defense's Technical Research & Development Institute (Current Acquisition, Technology & Logistics Agency). With system integration technologies having been applied to each of its components and advanced materials being used, the XF5-1 is the first Japanese designed turbofan engine with an afterburner to actually be flown. This paper presents an overview of the XF5-1's design features and components. |
内容記述 | 形態: カラー図版あり Physical characteristics: Original contains color illustrations |
資料種別 | Technical Report |
NASA分類 | Aircraft Propulsion and Power |
ISSN | 1882-3041 |
NCID | AA12247265 |
SHI-NO | AA1740027002 |
URI | https://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/614645 |
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