タイトル | F7-10エンジンの設計 |
その他のタイトル | Design of F7-10 High Bypass Turbofan Engine for P-1 Maritime Patrol Aircraft |
著者(日) | 坪本, 卓; 森脇, 暢彦 |
著者(英) | Tsubomoto, Suguru; Moriwaki, Nobuhiko |
著者所属(日) | 株式会社IHI; 株式会社IHI |
著者所属(英) | IHI Corporation; IHI Corporation |
発行日 | 2017-03-01 |
発行機関など | IHI技術開発本部技術企画部 Corporate Research & Development, IHI |
刊行物名 | IHI技報 Journal of IHI technologies |
巻 | 57 |
号 | 1 |
開始ページ | 30 |
終了ページ | 38 |
刊行年月日 | 2017-03-01 |
言語 | jpn eng |
抄録 | F7-10エンジンは, 海上自衛隊のP-1固定翼哨戒機用のターボファン・エンジンとして, 防衛省技術研究本部(現:防衛装備庁)によって開発が行われ, 2010年から量産エンジンの生産が開始された. 当社は主契約者として開発エンジンの設計および製造を担当し, 現在は量産エンジンの製造および維持設計を行っている. F7-10エンジンは推力6tfクラスのエンジンとしては世界最高レベルの燃費性能を達成している. 本稿では, F7-10エンジンの構成要素をはじめとするエンジンの設計について紹介する. The F7-10, a turbofan engine for the P-1 maritime patrol aircraft operated by the Japanese Maritime Self-Defense Force (JMSDF), was developed by the Ministry of Defense Technical Research & Development Institute (Current Acquisition, Technology & Logistics Agency) and service entry of the production of the F7-10 engine commenced in 2010. IHI is in charge of designing and producing the F7-10 engine (including the prototype engine). The F7-10 engine has achieved excellent fuel efficiency among the existing six-ton class engines. This paper presents the design overview of the F7-10 engine and its components. |
内容記述 | 形態: カラー図版あり Physical characteristics: Original contains color illustrations |
資料種別 | Technical Report |
NASA分類 | Aircraft Propulsion and Power |
ISSN | 1882-3041 |
NCID | AA12247265 |
SHI-NO | AA1740027001 |
URI | https://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/614646 |