タイトル | PW1100G-JMエンジンプログラムの概要 |
その他のタイトル | Development of PW1100G-JM Turbofan Engine |
著者(日) | 守屋, 勝義; 岡田, 拓也; 西村, 圭司 |
著者(英) | Moriya, Katsuyoshi; -; Nishimura, Keiji |
著者所属(日) | 株式会社IHI; 日本航空機エンジン協会(JAEC); 株式会社IHI |
著者所属(英) | IHI Corporation; Japanese Aero Engines Corporation (JAEC); IHI Corporation |
発行日 | 2020-06-01 |
発行機関など | IHI技術開発本部技術企画部 Corporate Research & Development, IHI |
刊行物名 | IHI技報 Journal of IHI technologies |
巻 | 60 |
号 | 2 |
開始ページ | 42 |
終了ページ | 52 |
刊行年月日 | 2020-06-01 |
言語 | jpn eng |
抄録 | PW1100G-JMエンジンは,エアバス社が開発したA320neoの搭載エンジンの一つに選定された次世代エンジンであり,株式会社IHIは一般財団法人日本航空機エンジン協会のもとプログラムに参加し,開発を行った.本エンジンは,先進ギヤシステムを適用したGTF形態を採用して高い推進効率を実現し,かつ先進複合材技術や最新要素技術を組み合わせ,燃料消費率,排出ガス,騒音レベルの改善を図っている.本稿では,PW1100G-JMエンジンプログラムの概要と採用された先進技術を紹介する. The PW1100G-JM is one of the next-generation turbofan engines that has been selected to power the Airbus A320neo (New Engine Option). IHI participated in the PW1100G-JM program as a member company of the Japanese Aero Engines Corporation (JAEC). The PW1100G-JM employed the Geared Turbo Fan (GTF) system and delivers improvements in terms of fuel efficiency, emissions and noise by using state-of-the-art composite materials and component technologies. This paper presents an overview of the PW1100G-JM program and new technologies that have been used in the engine. |
内容記述 | 注記: IHI技報 Vol. 53 No. 4 (2013)「PW1100G-JM エンジン開発」「複合材ファンシステム研究開発」より再編集 形態: カラー図版あり Physical characteristics: Original contains color illustrations |
資料種別 | Technical Report |
NASA分類 | Aircraft Propulsion and Power |
ISSN | 1882-3041 |
NCID | AA12247265 |
SHI-NO | AA2040166005 |
URI | https://repository.exst.jaxa.jp/dspace/handle/a-is/960717 |